Makró bevitel a fogyáshoz


Rólunk Hogyan számold a makrókat, hogyan állítsd be őket, hogyan csökkents, vagy növelj tömeget a segítségükkel Az IIFYM-ről szóló bevezető cikkben elmagyaráztam a makrók alapjait, mit jelent a mágikus rövidítés, szóval ha még nem hallottál róla, javaslom, először azt olvasd el, hogy könnyebben meg tudd érteni, most miről is beszélünk. A mai cikkben megpróbálom elmagyarázni, hogyan tudod beállítani a makrókat vagy kitalálni, hogy mi a napi kalóriaszükségleted és ezt elkülöníteni szénhidrátra, fehérjére és zsírra és hogy hogyan számold őket. Adok néhány tippet és megpróbálok néhány egyszerű választ is adni a leggyakrabban felmerült kérdésekre.

Ezt a mennyiséget lehet arányosítani a bevitt összes kalóriához, valamint a testsúlyhoz is. Hogyan számold ki a BMR-érték szerint?

makró bevitel a fogyáshoz női hogyan lehet elveszíteni a hasi zsírt

Ez egy nem hagyományos számolási módszer, amely azonban saját tapasztalatom szerint hatékony. Ehhez adódik még az aznapi edzésed energiaszükséglete is.

Zsírégetés és az anyagcsere

Nagyon precíz számolás esetén szükséges tudnod a testzsír-százalékodat, amelynek megállapítására személy szerint a tolómércés 3 pontos mérést javaslom, mert a magasság és súly arányában számolt érték közel sem veszi figyelembe az esetleges alkati sajátosságokat, így hibás eredményre vezethet és alapjaiban téríti el a diétázót a helyes makrotápanyag-arány megállapításától. Vegyünk egy példát: Kiszámítod az alapanyagcseréhez szükséges kalória mennyiségét, az ún.

BMR angolul Basal Metabolic Rate számot, amely meghatározható a kor, a magasság és a súly adataiból — de figyelem, ez a szám is hozzávetőleges.

makró bevitel a fogyáshoz hogyan lehet elveszíteni a has és a mellkas zsírját

Több kalkulátort találhatsz az interneten, ahol ez pillanatok alatt kiszámolható. Ennyi kalória szükséges a szervezet túléléséhez. Ezután meg kell még határoznod a napi aktivitási szintedet, mennyit sportolsz, milyen intenzíven, ugyanis ez még tovább alakítja a makró bevitel a fogyáshoz mennyiségét.

Fontos, hogy legyél őszinte magadhoz, hiszen ez a szám lesz az étrended alapja!

makró bevitel a fogyáshoz lefogy 21 nap alatt

Íme a szorzószámok: Nagyon kevés testedzés vagy nincs testedzés: BMR x 1. Számítás alapján tehát az ,5 kcal-s mennyiséget szorzod 1,tel, így megkapod a teljes kalóriaigényt: kcal azok az anyukák, akik még szoptatnak, hozzáadhatnak kb.

Ha korábban kcal-t  fogyasztottál el, akkor másnap ne rögtön egy vagy  kcal-s diétába vágj bele, főleg, ha korábban sohasem mozogtál.

  • Slim tech fogyás vélemények
  • Felső zsírégető gyógynövények
  • Mindannyian tónusos testre vágyunk.
  • A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokataz csak a gyúrósoknak való jeligével.
  • Makrótápanyagok számítása és szerepe a diétában. Kalóriák makro módra! | Peak girl
  • Ha fogyni szeretnél, a makrókat számold! | Well&fit
  • A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget.

Ne egy óra kocogást tűzz ki célul a drasztikus kalória-bevitellel párhuzamosan, hiszen a nap végére a kalóriadeficit olyan drasztikus mínusz értéket ölt, hogy a szervezeted a saját anyagából fogja pótolni a különbözetet, és nem a zsírt, hanem a könnyebben bontható izmot fogja elemészteni.

Ha kiszámoltad a fentiek sikeres fogyókúrás kampányok nagyjából mennyi kcal-ra van szükséged, akkor fokozatosan megközelítheted ezt célként, azután pedig tartsd magad hozzá.

makró bevitel a fogyáshoz láb karcsúsító jaj piit

A fentiek ismeretében már csak azt kell kiszámolnod, hogy a példabéli 70 kg-s hölgynek milyen mennyiségű makrotápanyagokra van szüksége a testzsír csökkentési céljai elérésében. Pontosításként ehhez még tudnod kell, hogy: 1 g fehérje és 1 gramm szénhidrát kcal 1 g zsír 9 kcal Ha ezeket a számokat nem léped át, hízni bizonyosan nem fogsz, de ne felejtsd, a kalóriaigényt közepes intenzitású mozgáshoz igazítottuk, így fontos, hogy ezt ne csak papíron kalkuláld bele, hanem ténylegesen mozogj is!

Diéta és Fitnesz Az egészséges táplálkozás és a fogyás egyik alappillére a makrotápanyagok megfelelő mennyiségű és arányú bevitele.

A levezetés alapján elmondható, hogy pusztán a kalóriák számolása nem vezet célra. Tudnod kell, hogy makró bevitel a fogyáshoz viszed be és mekkora mértékben fedezed a szervezeted számára szükséges tápanyagokat.

Kezdetben segíthet, ha az elfogyasztott ételeket étkezési naplóban vezeted.

Makrotápanyagok és kalóriaszámítás

Akár az internetes honlapok biztosította lehetőségekkel, ma már hatalmas adatbázis található makrotápanyagokra lebontva, akár készételek esetén is. Ha magadnak főzöl, akár a teljes recept tartalmát felviheted az adatbázisba, a gép pedig kiszámolja az összetevőket.

  • Férfi fogyás derékmérete
  • Zsírvesztés szép
  • Írta: Fábián Emese Ne a kalóriákat, hanem a makrókat számold, ha fogyni szeretnél.
  • Minden makrotápanyag — azaz a szénhidrát, a zsír és a fehérje — helyes arányú bevitele rendkívül fontos a szervezet számára.
  • Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra | Femina
  • Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat | Well&fit
  • А мы не застрянем по эту сторону навсегда.

Kezdetben biztosan furcsa lesz minden egyes étkezésedet dokumentálni, de idővel, amikor már nagyjából tisztában leszel egy-egy étel kalóriatartalmával és hasznosságával, sokkal jobban tudod koordinálni az evést, és annak milyenségét is. Nem is gondolnád, hogy egy-egy bűntelennek gondolt falatban mekkora mennyiségű szénhidrát vagy zsír rejtőzik.

Cikkünkben a következőkről lesz szó:

Érdekes és tanulságos utazás lesz ez a tányérunk tartalma körül. Konkrét étrendekkel itt!

makró bevitel a fogyáshoz ász motorháztető fogyás

Szánd rá azt a percet, amennyit maximum ez a számolás igényel, és ha csak sarokszámként is, de illeszd  a mindennapjainkba a betartását, s legfőképpen önbecsapás nélkül vallj be minden falatot. Szervezeted nagyon hálás lesz érte.

Kalória számolás - Megfelelő kalória (Kcal) bevitel és hibák!

Itt letölteted magadnak a példa étrendet is: Makrotápanyagok.