Kocogni, hogy mennyi ideig éget zsír. Mikor, mennyit, hogyan? Minden, amit tudni akartál a kardióedzésről


Így égess zsírt!

Mikor, mennyit, hogyan? Minden, amit tudni akartál a kardióedzésről Life. Katus Attila most beavat benneteket a kardióedzés rejtelmeibe. Állóképesség-fejlesztés, azaz kardióedzésA kardióedzések — vagy más néven állóképesség-fejlesztő edzések — a szívre, a keringési és a légzőrendszerre gyakorolnak pozitív hatást.

Az ilyen jellegű edzésprogramok esetén is fő a fokozatosság, a változatosság és nem utolsósorban a rendszeresség!

A kezdőknek és az újrakezdőknek, a túlsúlyos embereknek, valamint a keringési problémákkal küzdőknek különösen be kell tartaniuk a fokozatosság elvét. Nekik az alacsony intenzitású kerékpározással — amelynek során ülő helyzetben kevésbé terhelik ízületeiket — vagy az igazán ízületkímélő úszással kocogni kezdeniük. Forrás: Dreamstime Mennyi kardióedzés javasolt?

  1. Hány percet kell futni a fogyáshoz? A minimális mennyiség - Fogyókúra | Femina
  2. Hatékony zsírégetés futással – Fogyás és futóteljesítmény növelés
  3. Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!
  4. Mikor, mennyit, hogyan? Minden, amit tudni akartál a kardióedzésről
  5. Így égess zsírt! – Sportkontroll
  6. A hatékony zsírégetés alapjai :: Fitness Akadémia
  7. Fit tea zsírégető előtt és után

A rendszeresség fontos edzéselméleti szempont: az átlagember számára minimálisan heti három alkalommal perc aerob edzés javasolt, és innen lehet eljutni a haladó — heti öt alkalommal végzett — 60 perces kardióprogramig.

Természetesen akár napi perc testmozgásnak is óriási jelentősége van, így az ajánlásaim pusztán egy optimális kardióprogramra vonatkoznak.

A hatékony zsírégetés alapjai

Sőt azt vallom, hogy 20 perc kardióedzés alatt minden létfontosságú élettani folyamat lejátszódik a szervezetben. Vigyázat: hosszabb kardióedzéssel izmot is veszthetünk!

kocogni, hogy mennyi ideig éget zsír

A hosszabb időtartamú, de alacsonyabb intenzitású kardióedzések folyamán akár veszíthetünk is az izmainkból, mivel maga az izom szintén felhasználható energiaként. A változatosság gyönyörködtet Mindannyian tudjuk, hogy a változatosság bizony jó hatással van ránk, mentálisan és fizikálisan egyaránt.

Nem is beszélve arról, hogy gyönyörködtet.

Mikor, mennyit, hogyan? Minden, amit tudni akartál a kardióedzésről

Így hát azt tanácsolom, hogy bár a járás, a kocogás és a hogy mennyi ideig éget zsír természetes alapmozgásunk, mégis érdemes más jellegű kardióprogramokkal kombinálni az edzéseket, és nem csak az erősítőprogramok esetében, hiszen a szervezet idővel hozzászokik a megterheléshez, vagyis az edzés hatásfoka csökkenni fog.

A teljesség igénye nélkül íme néhány példa, hogy kocogni gépek, mozgásformák és sportok közül válogathatunk: sífutógép, karergométer, futópad, taposógép, ellipszis tréner; a tánc különböző formái; kajakozás, kerékpározás, birkózás, frizbi, kézilabda, túrázás, jéghoki, korcsolya, jogging, küzdősportok, ugrókötél, hegymászás, görkorcsolya, futás, korcsolyázás, sízés, búvárkodás, úszás, squash, vízisí és szörf.

kocogni, hogy mennyi ideig éget zsír

Forrás: Youtube Párosítva Hogy mennyi ideig éget zsír előnyünkre válhat, ha a kardióedzés előtt beiktatunk egy erősítőprogramot. Ennek segítségével felkészíthetjük az izom-ízületi rendszert a megterhelésekre, és segít abban is, hogy elkerüljük az esetleges kisebb-nagyobb sérüléseket. Utóbbiak abból adódhatnak, hogy bizonyos kardióprogramok végrehajtásakor nem vagyunk elég erősek ahhoz, hogy elbírjuk a testtömegünket a gravitáció ellenében.

A zsírégetés már alacsony intenzitás mellett is megtörténik, ugyanis a zsírt a szervezet csak megfelelő mennyiségű oxigén jelenlétében képes felhasználni; vagyis akár ülve, pihenő állapotban is égetünk zsírt.

kocogni, hogy mennyi ideig éget zsír

Ilyenkor alig használunk fel energiát, kevés kalóriát égetünk el, de a szervezet már ekkor is inkább a zsírraktárait próbálja igénybe venni, nem pedig a hirtelen, nagy erőkifejtéshez energiát biztosító szénhidrátraktárakat. Közepes intenzitás: ekkor ég a legtöbb zsír! Tanulmányok igazolják, hogy közepes intenzitás mellett égetjük a legtöbb zsírt. Az elégetett zsír mennyisége megközelítőleg 0, gramm lehet percenként, ideális esetben is.

Tehát ez utóbbi tekinthető a klasszikus zsírégető programnak. Forrás: Dreamstime Magas intenzitás: csökkent zsírégető képességA magas intenzitású programok esetében a zsírégető képesség lecsökken.

Hatékony zsírégetés futással – Fogyás és futóteljesítmény növelés

Ennek oka, hogy a szervezet csak elegendő mennyiségű oxigén jelenlétében képes a felhalmozott zsírt elégetni. A magasabb intenzitású programok során a szervezet — a gyorsabb és nagyobb erőkifejtés miatt — elsősorban a májban és az izmokban található cukorraktárakból merít, amelyek tárolási kapacitása korlátozott.

Amikor ezek a raktárak kimerülnek, az izom elfárad. Az ilyen jellegű és intenzitású kardióedzés egy közepes intenzitású edzésprogramnál közel kétszer több kalória felhasználását is kikényszerítheti.

Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

Katus Attila tippje A magasabb intenzitású edzések igénylik a legtöbb kalóriát, ami fontosabb szempont, mint az, hogy az összes kalóriafelhasználáshoz viszonyítva mennyi zsírtól szabadultunk meg!

Ezért azt javaslom, sült kesudió jó fogyás a zsírégető edzésről, amint lehet, térjünk át a magasabb intenzitású kardióedzésre; természetesen a fokozatossági szempontokat szigorúan betartva. Így nemcsak a testsúlyt szabályozhatjuk, és a testösszetételt javíthatjuk, de az állóképességet is fejlesztjük.

A futás az egyik legegyszerűbb sport, hiszen csak a két lábad kell hozzá, meg egy jó futócipő, ami kíméli az ízületeidet. Ha azért választod ezt a mozgásformát, mert szeretnél fogyni, remekül döntesz, hiszen a kardió jellegű edzésformák a legjobb zsírégetők. Nem mindegy azonban, hogy egy-egy alkalommal mennyi időt szánsz futásra. Kremer Kaposi Péter személyi edzőt kérdeztük a témában.

Az intenzitás folyamatos növelése lenne tehát a legcélravezetőbb megoldás! Kapcsolódó cikkek.