Kevesebb alvás miatt fogysz, Peak GYM edzőtermek


Nem segít a hétvégi „felzárkóztató" alvás sem

Ahhoz, hogy megértsd, milyen hatással van az alvás a táplálkozásra, annak minőségére és ez által a testkompozíciódra, tudnod kell, hogy mi a különbség az éhség és az étvágy között. Tudjuk, hogy ha keveset alszunk, nem tudnak az izmaink megfelelő mértékben regenerálódni, így az edzésünk eredménye nem lesz az igazi. De a kevés alvás nem csak emiatt probléma, hanem bizony a testösszetételre is rossz hatással van. Hogy miért? Az kiderül a cikkből.

fogyás szóló nadelen eco slim

Minél kevesebbet alszol, annál több kalóriát kívánsz Ahhoz, hogy megértsd, milyen hatással van az alvás a táplálkozásra, annak minőségére és ez által a testkompozíciódra, tudnod kell, hogy mi a különbség az éhség és az étvágy között.

Az éhség egy testi tünet, ami akkor jelentkezik, amikor a szervezetednek energiára és tápanyagokra van szüksége. Az étvágy egy mentális, az agyban jelentkező tünet, egy késztetés az evésre, akár szükséged van éppen táplálékra, akár nincs.

  1. 6 ok, amiért az alvás fogyaszt | Well&fit
  2. Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt sokan, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta.
  3. Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?
  4. Nincs fogyás alvás nélkül! - Alakorvoslás Blog
  5. Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?
  6. Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

Az alváshiánnyal pedig az a baj, hogy az éhség és az étvágy közti egyensúlyt felborítja ben végeztek egy kutatást, amelyben 12 egészséges, normális testsúlyú férfi vett részt. Éjszakánként csupán 4, órát aludhattak és meg volt határozva a kalóriabevitelük és az aktivitásuk is.

Ez a hormon az éhségérzetért felelős.

Fogyás - Hipnózis

Ez nem hangzik túl jól: kevés alvás után éhesebbek vagyunk és nehezebben lakunk jól… A fáradtság hatással van arra, hogy mit és mikor eszel. Nem csak a hormonszintek változása vezet oda, hogy kevesebb alvás mellett többet akarunk enni, hanem bizony az is, hogy ha kevesebbet alszunk, többet vagyunk kevesebb alvás miatt fogysz. Az ébren eltöltött időszakban, mikor aktívabbak vagyunk, több kalóriára van szükségünk, mint mikor alszunk. Ez eddig még jó is lenne, hiszen több aktivitás, magasabb kalóriaigény, többet ehetünk.

Kapcsolódó cikkek

Na de nem mindegy, hogy mennyivel! Mivel a leptin és a ghrelin egyensúlya felborult, hajlamosak vagyunk ilyenkor sokkal többet enni a kelleténél.

hogyan lehet könnyen zsírégetni a természetes fogyás gyors módja

Az alváshiány hatással van arra is, hogy mit és mikor kívánunk enni. A fáradt kevesebb alvás miatt fogysz hajlamosabb magas szénhidráttartalmú édességeket enni, főleg késő este. Ezzel könnyű sokkal több kalóriát bevinni, mint amennyire valóban szükségünk van, így egyenes út a hízáshoz. Rossz hírek a jó forma szempontjából ben végeztek egy kutatást az alvás és a testzsír közötti kapcsolatról.

A pihenés és a testsúly kapcsolatáról

A diéta hatására mindenki nagyjából ugyanannyit fogyott, ám azok, akik csak 5,5 órát aludtak, több izmot és kevesebb zsírt vesztettek, mint a kontrollcsoport. Ha a jobb testkompozíció a cél Mi más lenne?? Senki nem akar izomtalan és zsíros lenni. Egy másik tanulmányban 19 egészséges férfit vizsgáltak, akik ,5 órát szoktak aludni éjszakánként. A csoport egyik részének 90 perccel csökkentették az alvásidejét, míg a többiek folytathatták a szokásaikat.

hogyan lehet elveszíteni a hasi zsírt menopauza után fürdők testpakolás fogyás

Az étrendjük nem változott, azt ették, mint korábban és otthon aludtak. Az első héten azok fogytak többet, akik kevesebbet aludtak, de a következő három hétben már kevesebb alvás miatt fogysz a testsúlyuk.

További cikkeink a témában

Ez azt mutatja, hogy a kisebb, de tartósabb alvásmegvonás ugye itt csak 1,5 órával aludhattak kevesebbet, nem órákról van szó nagyobb hatással lehet a testsúlyra. Egy harmadik kutatás eredménye az volt, hogy több és jobb minőségű alvás mellett több zsírt lehet leadni.

A résztvevők túlsúlyos férfi és szorongás miatti súlyos fogyás voltak, dietetikus állította össze az étrendjüket és hétig diétáztak. Közben figyelték az alvásmennyiségüket, az alvásminőségüket és ezek kapcsolatát a testzsírszázalékuk csökkenésével.

Anyagcsere, étvágy és alvás

Mennyi alvásra van szükséged? A legtöbb ajánlás szerint egy felnőttnek zsírégető és súlygyarapító alvásra van szüksége éjszakánként, felmérések szerint pedig az emberek átlagosan 7,5 órát szoktak mondani, hogy annyi kell nekik ahhoz, hogy másnap kipihenten ébredjenek.

sárkány gyógynövények fogyás a természetes fogyás gyors módja

Tessék tehát odafigyelni az alvásra, mert nagyon sokat számít nem csak edzésteljesítmény, de testzsírcsökkentés szempontjából is! Ha azt tapasztalod, hogy kevés alvás mellett fogysz, az minden bizonnyal a stressz miatt van amikor a stressz miatt nem alszol, illetve magát a nem alvást is stresszként éli meg a szervezeted és ilyenkor nem zsírból fogysz, hanem könnyen veszíthetsz izmot is.

Ne dőlj be a mérlegnek! Igyekezz minden éjjel kialudni magad az egészséged és a céljaid érdekében is!