Alvási és fogyási tippek. 1. Legyen hűvös.


Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! Édesanyaként, főleg amíg még pici a gyerekek, az egyik legkritikusabb pont a mindennapokban az alvás. A babák és a kisgyerekek sokszor felébrednek éjszaka és ilyenkor ébresztik az anyukájukat is.

6 tipp a pihentető alváshoz, a hatékony méregtelenítéshez és a fogyáshoz

Nem véletlen, hogy a kisgyerekes szülők többsége gyakran nem tudja magát rendesen kipihenni, reggel nyúzottan ébrednek és kialvatlanok. Ez az állapot pedig sajnos napról napra fokozódik.

Itt kell megemlítenünk, hogy az alváshiány mennyire nem barátja a fogyásnak! Az alvás valóban hatással lehet a fogyásra? Igen, ez bizony így van! Ha nem alszod ki magad rendesen, akkor előfordulhat, hogy nem fogsz tudni fogyni, de még akár az is, hogy a súlyod gyarapodni fog. Miért történhet meg mindez? A kialvatlanság negatív hatással van az anyagcsere működésére, jelentősen lelassítja azt.

alvási és fogyási tippek

A kutatók szerint a jelenség hátterében a homeosztázis, vagyis a szervezet belső egyensúlyának fenntartásáért felelős folyamatok állnak. Ha rövidebb ideig kevesebbet alszol, akkor értelemszerűen többet vagy ébren, ezért a szervezeted először elkezd spórolni a kalóriafelhasználással, hogy a normál működést fenn tudja tartani. Magyarul raktározni, tartalékolni kezd, hogy ébren tudj maradni és emellett még éhséggel is reagál, hogy jelezze, több kalóriára van szüksége, hogy dolgozni tudjon.

Az alváshiány pedig  felpörgeti az éhségérzetért felelős hormonokat, egyúttal lassítja azoknak a hormonoknak a működését, amelyek a teltségérzetért felelősek.

alvási és fogyási tippek

Nem véletlen, hogy amikor a kialvatlanság miatt fáradt az ember, akkor nem ritkán éhes is és nem zöldséget szeretne rágcsálni, hanem magasabb kalóriatartalmú, gyorsan energiát adó szénhidrátokra vágyik.

Szóval, ha nem alszol eleget, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy hízni kezdesz, vagy legalábbis stagnál majd a testsúlyod. A diéta időszakában pedig a hízás vagy akár a stagnálás is felfogható vereségként, amire az egyetlen gyógyír valami csokis és tejszínhabos.

Kutatások igazolják Számtalan kutatás és vizsgálat foglalkozott már az alvás és fogyás kapcsolatával. Sőt, már egyetlen éjszakányi alvásmegvonás is rontja az inzulinérzékenységet! Érdemes tudni: ha nem alszod ki magad, akkor emelkedik a kortizol-szinted is, ami a stresszhormon.

Ha ez a nap végén magas, akkor bizony alvási nehézségeket és álmatlanságot is okozhat — tehát hiába fekszel le időben, nem biztos, hogy el fogsz tudni aludni, viszont idővel éhes leszel, mert energiára szükséged van. Ez bizony egy ördögi kör. Az alvás tehát nagy hatással van a fogyásra éppúgy, mint alvási és fogyási tippek szinte minden területére A kialvatlanság esetében minden mindennel összefügg Sok anyuka éli úgy a napjait, hogy igyekszik mindent tökéletesen csinálni, a gyerekekkel foglalkozni, a háztartást vezetni alvási és fogyási tippek miközben mindenre odafigyel, önmagára már nem jut ideje.

Hogy nyugodtan tudjon alvási és fogyási tippek, mindennek készen kell lenni, azonban mire az összes teendőjével elkészül már annyira fáradt és feszült, hogy vagy túl keveset alszik, vagy az alvás nem pihentető számára. Miközben persze arra vágyik, hogy végre alvási és fogyási tippek rendesen kialhassa magát.

Fogyj alvás közben!

Ez teljesen érthető, hiszen alváshiányosan nagyon im 16 hogyan fogyhatok koncentrálni és mindent megcsinálni, fogyni pedig még nehezebb. A sikertelenség pedig egyenes út lehet az elkeseredéshez és a hízáshoz egyaránt. Az alvásminőség romlása már azelőtt megkezdődik, hogy egy anya életet adna a gyermekének: nagy pocakkal aludni igencsak kényelmetlen, és ott az állandó nyomás, ami a hólyagra nehezedik, ami miatt sűrűn kell még éjjel is a mosdóba menni.

A szülés után pedig óránként kelni kell a picihez, etetni, ringatni. Ez testileg és lelkileg egyaránt fárasztó munka.

Kapucíner Az éjszaka folyamán a tested kalóriát éget el. Ez majdnem egyenlő azzal az energiamennyiséggel, amelyet egy óra futáshoz használsz fel. Szakértők azt állítjákhogy a minőségi alvás ugyanúgy vezethet fogyáshoz, mint a fizikai gyakorlatok. Ha azt akarod, hogy működjön, fontos néhány szokást betartani, amelyek gyorsítják az anyagcserét alvás során.

Azt viszont soha ne felejtsd el, hogy nem te csinálod rosszul. A legtöbb édesanya átmegy ezen az időszakon. A Gyerünk, anyukám közösségének tagjai sem kivételek, sokan küzdenek közülük a mai napig is alváshiánnyal.

1. ZSÍROS VAGY ZSÍRBAN SÜLT ÉTELEK

Viszont egy kis mozgás ebben is nagy segítségedre lehet. Hogy mennyit alszanak ezek az anyukák átlagosan éjjelente? Ők viszonylag szerencsések, hiszen az alvásuk hatása a fogyásra inkább jó, mint rossz.

Fogyás tippek Nincs két ember, aki a fogyókúra során egyformán reagál a diétás étrendre, mozgásra, ráadásul ezeken az alapvető dolgokon kívül a sikerben több más kisebb tényező is szerepet játszhat.

Tippek, hogy sikeres legyen a fogyás: Ha teheted, dőlj le napközben, amikor a babád is alszik. Ha nem is mindennap, de heti alkalommal engedd meg magadnak, hogy ebéd után te is pihenj egy kicsit.

alvási és fogyási tippek

A kialvatlanság hatása miatt te is szénhidrátra vágysz, de próbálj meg óvakodni a cukros ételektől. Igyekezz fehérjében gazdagon étkezni, hogy laktasson, nasinak pedig rágcsálj olajos magvakat, naponta egy maréknyi belefér!

Itt fontos viszont megjegyezni, hogy a szoptatás időszakában kiütést okozhat a babánál, ezért kezdetben csak pár szemmel próbálkozz! Kávé csak mértékkel!

alvási és fogyási tippek

Reggel és kora délután belefér egy bögre kávé, de ne ezen élj! Igyál sok folyadékot, főleg vizet, esetleg cukrozatlan teát.

Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél! A legtöbb fogyókúra vagy életmódváltó program az étrend és a testmozgás megfelelő összehangolására fekteti a hangsúlyt, pedig az alvási szokásoknak is legalább olyan fontos szerepe van az eredmények elérésében. Egy friss, 43 ezer nő adatait elemző kutatásból az derül ki, hogy az éjszakai, mesterséges fényeknek való kitettségnek köze van az elhízáshoz. De nem ez az első kutatás, amely az alvási szokások és a testsúly változásának kapcsolatát vizsgálja: az elmúlt években tudományos bizonyítékok százai születtek arról, hogy a rossz minőségű vagy elégtelen mennyiségű alvás nemcsak megnehezíti a fogyást, de hosszú távon elhízáshoz vezet. Azt, hogy pontosan miért és hogyan befolyásolják alvási szokásaink anyagcserénket és testsúlyunkat, három szempont — az energiaszint, a hormonműködés és a táplálkozás — révén érthetjük meg.

A mozgás feltölt energiával, ha heti 3-szor megpróbálsz egy kicsit mozogni, jobban fogod magad érezni, jobban fogsz tudni aludni, és még a fogyás beindításában is segít majd. Fontos tudni tehát, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű alvás nélkül nincs sikeres fogyókúra, de egy kis odafigyeléssel, helyes táplálkozással és testmozgással biztosan el fogod érni a célod!

Tetszett a cikk?

További cikkeink a témában

Oszd meg! További blog cikkek Az egészséges testfelépítés A rendszeres edzésre, testmozgásra felnőtt korban a három leggyakoribb motiváló erő az egészségmegőrzés, a fitt testalkat elérése, és a lelki feltöltődés. A három egymással gyakran összefonódik: a legtöbbünknél, akik az otthonunkban tornamatracot ragadunk vagy futni indulunk, valószínűleg mindhárom motiváció munkál valamilyen mértékben.

Ebben a cikkben azt szeretném egy kicsit körüljárni, hogy a fitt alaknak mennyi köze van az egészséghez, engedjük-e, hogy a mérleg mondja meg alvási és fogyási tippek vagyunk, illetve, hogy mire érdemes odafigyelnie annak, aki tudatosan ez egészsége védelméért is tornázik. Motiváció Találd meg a motivációd újra! Az elmúlt lassan egy év nagyon nehéz volt minden ember számára, ez pedig kihatással van a sporttal kapcsolatos motivációra is.

Van, alvási és fogyási tippek elhagyta magát, van, aki a mozgásba kapaszkodott ebben az időszakban, de az biztos, hogy a motivációra nagyobb szükség van, mint valaha! Divat lett a mozgás terhesen — és ez jó! Az utóbbi néhány évtizedben egy rendkívül üdvözlendő fordulat alakult ki világszerte a várandós anyukák részére történő tanácsadásban. Bár a környezetünk egy része talán továbbra is ki fog tartani a "Te most kettő helyett egyél!

alvási és fogyási tippek

Kövess minket Copyright - Gyerünk Anyukám - verzió: Kérjük frissítsd! Frissítem az oldalt!